Rättvisa på riktigt

Apropå Moderaternas nya kampanj.

Vill du läsa om riktig rättvisa rekommenderar jag Mona Sahlin och Peter Andersson (gånger två). Fler som uppmärksammat nyspråket är Knapsu och Jerker Nilsson samt Ulrika Falk. Om du bor i Stockholm kan du låna George Orwells 1984 här. Exp, AB och SvD.

Noterar för övrigt att självaste Alex Schulman numera ”tycker som Mona Sahlin. Jag tycker att det är coolt att betala skatt. Jag tycker att det är rätt och riktigt och bra”. Eller iallafall skriver han det på sin blogg…

Andra bloggar om , , , , , . Fler intressanta och rödgröna bloggar på Netroots.

18 kommentarer

Under Borgerligheten

18 svar till “Rättvisa på riktigt

  1. Jätte bra! Har aldrig fungerat att ta på sig en ny kostym utanpå en annan. Samma gamla skit kvar under ändå.

  2. Du gjorde min dag Marika!!!

  3. Petter

    Ungefär lika komiskt som Mona Sahlins debattartikel i DN idag.

    Socialdemokrati = frihet…

  4. Ping: Sahlin omprövar politiken och satsar på jämlikhet i stället för ökande klyftor « Jöran Fagerlund

  5. Mållgan

    Det sägs att Moderaterna startar en förvalskampanj på temat att Sverige måste hålla samman. Men en förtalskampanj är väl en bättre beskrivning.

  6. Nymnchen

    Kandiderar du till riksdagen? Det borde du absolut göra

    • Marika

      Tack för komplimangen! Nej, det gör jag inte, men jag kandiderar till kommunfullmäktige i Sundbyberg. Så bor man där får man gärna kryssa mig 🙂

  7. Ping: Rättvisepartiet Moderaterna är som en apelsin | - Det perfekta livet

  8. Ping: Moderaternas trovärdighet – lika med noll « Ett hjärta RÖTT

  9. Ping: 10 moderata rättvisor « Frihet är inte gratis.

  10. Ping: ”Vår idé bygger på att du – oavsett din bakgrund, oavsett under vilka förhållanden du föds – ska ha möjlighet att förverkliga ditt livs drömmar.” « essbeck

  11. Säga vad man vill om moderaterna, men då blir man censurerad för fult språk!

  12. Martin Widmark

    Tycker denna strippen passar rätt bra in i sammanhanget…

    http://www.sinfest.net/archive_page.php?comicID=3506

  13. Ping: Nytänkande? « Ulrika Falk

Lämna en kommentar