Efterlysning inför 1 maj

Har du, eller någon du känner, blivit utförsäkrad?

Är du arbetslös utan a-kassa?

Har du förlorat rätten att deltidsstämpla?

Har du erfarenhet av FAS 3?

Har du på något annat sätt drabbats av regeringens politik för en ökad ojämlikhet?

Eller: jobbar du på Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen? Träffar du personer i FAS 3, utförsäkrade etc i ditt arbete? Vilka är dina upplevelser av detta?

Vill du dela med dig av dina erfarenheter?

På söndag ska jag hålla mitt livs första 1 maj-tal, i Valdemarsvik. Det känns väldigt stort och fint och viktigt. Jag vill prata om jämlikhet. Jag vill så konkret som möjligt berätta om hur regeringens politik för ökad ojämlikhet minskar människors frihet. För att kunna göra det behöver jag hjälp. Har du lust att dela med dig av din personliga berättelse?

Skriv din berättelse i kommentarsfältet, ju snabbare desto bättre. Sprid gärna. Och tack för hjälpen!

Det du skriver kommer inte att publiceras som kommentarer utan bara vara synligt för mig.

AB | Intressant och Netroots.

4 kommentarer

Filed under Klyftor

4 responses to “Efterlysning inför 1 maj

  1. Gydvan

    Kontakta Kommunal i Stockholm de kan kanske hjälpa dig. Kommunal som förbund är hårt drabbat av alla försämringar.
    Fast jag tror att du kommer få många tips från dina läsare

    Lycka till med talet, tycker det är kul att du börjar höras i politiken🙂

  2. Mats

    Lycka till med talet!

  3. Jag känner mig engagerad i detta och har lagt en del länkar som du kan hitta på http://www.valfardsverket.se första sidan.

  4. Picus V

    När jag läste det här kom jag av någon märklig anledning att tänka på Santino.

    För er som inte vet vem Santino är så kan jag berätta att han är 33 år, alfahane och ledare för schimpansflocken i Furuviksparken utanför Gävle. Santino blev världsberömd när forskarna som studerar flocken upptäckte att han samlade stenar som ”ammunition” på strategiska platser för att senare använda dessa för ”artilleri” mot irriterande besökare i parken när han var på det humöret :-)))

    Jag hoppas att du nu har fått ”ammunition” så det räcker och blir över till ditt bombardemang över ”irriterande besökare” i parken Allians-Sverige…

    Lycka till med talet i morgon.

Kommentera

